Technicus

DAVY BOUTSEN
 
Verantwoordelijkheden: verantwoordelijke theatertechniek en gebouwen, onderhoud theatertechnische installaties en materialen, onderhoud gebouwen, theatertechniek, lichttechniek, geluidstechniek,  ...
 
Contact: davy.boutsen@bree.be * 089 84 85 65 * Kloosterstraat 13 - 3960 Bree

Als je niet aan het werk bent waarmee hou je je dan bezig? Met andere woorden: Wat zijn je hobbies?

Onze kindjes Amber (8 jaar) en Bente (6 jaar) zijn de leukste en meest ontspannende bezigheid, alsook knutselen en ontwerpen; zodus… knutselen met Amber en Bente... In tijden dat ik veel in’t theater vertoef, probeer ik m’n vrije tijd ook veel buiten door te brengen, ter compensatie… onze tuin, reizen met 't gezinnetje en vooral trektochten met de rugzak en tent zijn een grote passie…

Welke waren voor jou tot nog toe de 3 meest noemenswaardige Breughelvoorstellingen  en waarom?

Ik ben een grote fan van alles wat de naam humorvoorstelling waardig is,

van ondermeer Frivole Framboos, Thomas Smith, Vitalski ... 

Rode Boom met ondermeer de voorstelling Ongekende Evidenties is ook een topper voor mij!

Naar welke 3 Breughelvoorstellingen (2015-2016) kijk je nog het meest uit en waarom?

Bekijk ons programmaboekje eens goed. Met zo een fantastisch seizoen in het vooruitzicht is het niet makkelijk om er 3 uit te pikken. Iets om volledig voor te gaan en dan ’s maandags neer te vallen en even uit te rusten …  

Ik laat me ook graag verrassen door nieuwe voorstellingen/groepen die ikzelf nog niet ken.

Davy, je behoort tot de nieuwere garde van Breughelteamleden, maar je kan wel al over een jarenlange theatertechnische geschiedenis buigen (Davy was technicus bij de Vlaamse Opera en bij C-Mine). Welke zijn de grote verschillen tussen je job in de Breughel en je job bij je vorige werkgevers?

M² (vierkante meters) met andere woorden het podium van De Breughel past minstens zo een 10 keer in de podia van mijn vorige job’s… Maar de kleine gezelligheid én het grootse wat we willen bereiken maakt van De Breughel een unieke gezellige werkplek.

De betrokkenheid in Bree is veel groter, je kan over alles mee beslissen. In een klein team is teamwork een absolute must. Op theatertechnisch vlak bestaan er hier ook heel wat mogelijkheden om bij te leren .... experimenteren, creatief omspringen met theatertechniek om relatief "grote" voorstellingen in een relatief "kleine" zaal te kunnen laten plaatsvinden.

Als we je CV er op naslaan lezen we ‘binnenhuisarchitect’. Vanwaar deze ommezwaai?

Ik liep school in het 'minimalisme' en kon me niet echt uitleven in deze stijl, dus ik zocht een richting waar ik me volledig in kon laten gaan. Toen ik ‘The Phantom of the Opera’ zag wist ik dat ik vanuit interieurarchitectuur decors wilde gaan ontwerpen. En die richting ben ik blijven volgen. Eerst assistent decorontwerp geweest en dan in het theater gebleven om te ontdekken waar je als ontwerper rekening mee moet houden… Ik leefde me uit als rekwisiteur en podiumtechnicus van de  Stadsschouwburg Antwerpen met al zijn grote musicals. Toen ik me wilde verdiepen in theaterlicht, kreeg ik de kans in de lichtploeg van de Vlaamse Opera… En in de nieuwe theatertechnieken ben ik ondergedompeld op C-mine… .